Aparat foto

Wycieczka do Krakowa i Bochni w ramach projektu „Poznaj Polskę”

Wycieczka do Krakowa i Bochni

Dnia 26 listopada 2021 uczniowie z klas VIII a, VIII b oraz VII   naszej szkoły wraz z wychowawcami  pojechali na wycieczkę edukacyjną do Krakowa i Bochni, zorganizowaną w ramach projektu „Poznaj Polskę” i w 80% sfinansowaną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Poznaj Polske 300x127 - Wycieczka do Krakowa i Bochni w ramach projektu "Poznaj Polskę"Pierwszym etapem wycieczki była „żywa” lekcja historii w Krakowie. Zwiedziliśmy tam takie sztandarowe  zabytki jak: Wawel, kamieniczki na ulicy Kanoniczej i oczywiście Rynek  Główny z Sukiennicami. Zwiedzanie  miasta  zakończyliśmy wejściem do bazyliki Mariackiej  – jednego z najważniejszych kościołów  Krakowa, z najpiękniejszym ołtarzem głównym, dziełem  mistrza późnego gotyku – Wita Stwosza. Następnie w  drodze do Bochni  zjedliśmy lekki posiłek w  barze Słoneczko.

Drugi etap wycieczki to podróż w głąb ziemi i spacer  korytarzami najstarszej kopalni soli w Polsce, która działa od 1248 roku i wygląda tak, jak podziemne miasto. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zjazdu pod ziemię wilgotnym i ciemnym szybem. Zjazd windą na głębokość  212 metrów zrobił na niektórych uczniach duże wrażenie. Tu czekała na nas następna atrakcja – kolejka,  która przemierzała kilometrową trasę między szybami Campi i Sutoris. Zwiedzanie kopalni  ma charakter podróży w czasie. Dzięki hologramom i interaktywnym inscenizacjom  poznaliśmy  historię  wydobycia  soli  i trud   górniczej  pracy. W opowiadaniu o historii bocheńskiej kopalni pomagali przewodnikowi  polscy królowie, żupnicy genueńscy oraz duch Cystersa. Mieliśmy wrażenie, że praca górników w kopalni toczy  się tuż obok nas. Wszyscy byliśmy zafascynowani podziemnym miastem, szczególnie piękną, wykutą w soli kaplicą św. Kingi oraz  rzeźbami solnymi.  Zwiedzanie kopalni  zakończyliśmy wizytą w podziemnej restauracji i sali gimnastycznej.

Mino  niesprzyjającej  pogody  uczniowie  wrócili  do  Humnisk  zadowoleni i pełni wrażeń, więc wycieczkę możemy zaliczyć do udanych.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wycieczki.

PhotoGalery 300x161 - Wycieczka do Krakowa i Bochni w ramach projektu "Poznaj Polskę"