Pierwszy_dzień_wiosny_w_zerówce_2025_1

Pierwszy Dzień Wiosny i Dzień Kolorowej Skarpetki w zerówce

W tym tygodniu grupa 6-latków przygotowywała się do nadejścia kolejnej pory roku, tj. wiosny. Dzieci rozmawiały na temat przedwiośnia i tego, co z tym pojęciem jest związane, a także obserwowały zmiany w pogodzie marcowej i zapisywały je we własnym „Kalendarzu pogody”. Przedszkolaki dowiedziały się, co oznacza przysłowie „W marcu jak w garncu”, a także zrobiły przysłowiowy garnek pogodowy „pilnowany” przez kucharza Marca. Sześciolatki zastanawiały się, jakie zwiastuny niesie wiosna. Opowiadały, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie, jak wszystko budzi się do życia. Wiedziały, że dni są coraz dłuższe, powracają do nas ptaki z ciepłych krajów oraz zaczynają kwitnąć pierwsze kwiaty. Dzieci bardzo chciały mieć choć trochę wiosny w swojej sali, więc przygotowały swój zielony ogródek, w którym zasadziły cebulę, posiały rzeżuchę oraz owies, a także utworzyły hodowlę fasoli. Dzięki temu przypomniały sobie, co jest potrzebne do wzrostu roślin. Cały tydzień przygotowań doprowadził zerówkowiczów do długo wyczekiwanego dnia – Pierwszego Dnia Wiosny. To właśnie 21 marca cała grupa stworzyła piękne ubranie dla Pani Wiosny, a później wybrała się na pierwszy wiosenny spacer, podczas którego szukała oznak przybycia do nas wiosny, którą z radością witała.
21 marca również obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa, podczas którego solidaryzujemy się z dziećmi urodzonymi z tą wadą. Ideą tego święta jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na osoby z zespołem Downa i ich potrzeby, zwiększenie świadomości o tej chorobie oraz promowanie praw tych osób do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym. Sześciolatki na znak solidarności z dziećmi chorymi na Zespół Downa założyły tego dnia kolorowe skarpetki pokazując tym samym, że każdy z nas jest wartościowy, a zarazem różnorodny, a my każdego traktujemy z takim samym szacunkiem i akceptujemy takim, jakim jest!

Klaudia Lisowska

foto galery